North Island - New Zealand - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van daanenval - WaarBenJij.nu North Island - New Zealand - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van daanenval - WaarBenJij.nu

North Island - New Zealand

05 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

"Fasten your seatbelts, here we goooo!"
Het 2e reisverslag alweer! Ja?? Kom-tie dan-he... Komtie, komtie dan he!

The Northern Island of New Zealand it is!

Aangekomen in Auckland, nachtje overgeslagen, mochten we nog savonds een auto huren op het vliegveld. Precies waar je dan op zit te wachten: in het donker meteen links over de rotondes zoekend naar je hostel! Valery achter het stuur met Danielle als rij instructeur ernaast. Was lache!
Veilig aangekomen in het hostel zaten we elkaar bibberend aan te kijken, blijft het hier de komende 7 weken echt zo koud? Het was zo'n 20 graden kouder dan we gewend waren in Bali! Dus gauw alle warme kleren uit de tas over elkaar heen getrokken en de verwarming hoog gezet.

Auckland was niet zo boeiend dus waren we de volgende dag al gauw doorgereden naar Whangerei dat noordelijker ligt. Nadat Valery daar haar griepje had uitgezeten zijn we naar de Whangerei falls gegaan. Super mooi! Dat was ook het enige wat daar te doen was en dus zijn we daarna doorgereden naar Paihia in The Bay of Islands. De GPS wilde alleen niet meer aan, dus hebben we er ipv 3 kwartier 3uur over gedaan! Hierdoor hebben we wel hele mooie baaien gezien, die we anders niet gezien zouden hebben. We hadden een 8persoons slaapkamer geboekt, maar aangezien er geen hond was hebben we 5 nachten die grote kamer met keuken en badkamer voor onszelf gehad, echt super relaxt, deze ruimte hadden we dan ook goed benut door al onze zooi een plekje te geven. Er had dan ook niemand meer bijgepast.

In Paihia hebben we ons goed vermaakt: we hebben een wandeling van 4 uur gemaakt in the Rainforest, waar we de vogeltjes onze zangkunsten van de Lionking hebben laten horen.
Zo ook zijn we een dag naar Cape Reinga geweest, het noordelijkste puntje van het noorder eiland. Dit was echt super mooi. Op de weg hierheen zijn we met een bus over de 90 Mile Beach gereden. In de storm hebben we daar ook nog gesandboard, helemaal gezandstraald, maar was zeker de moeite waard!
In Paihia hebben we ook op een zonnige dag gezeild. Dit was echt een topdag: dolfijnen gezien, gekayakt, gepicknickt en vrienden gemaakt met een stel uit Melbourne waar we savonds nog een pubquiz mee hadden gespeeld!

Door naar Thames! Hele dag in de auto gezeten, onderweg nog even een muts en dikke fleece trui gescoord, op zoek naar ons hostel. Net op tijd voor sluiten binnen! Mijn god dat hostel was echt om te janken: Van klantvriendelijkheid hadden ze nog nooit gehoord. De honden, katten en de dikke blote pens van de eigenares die zo ongegeneerd rondliep vlogen om ons heen! Precies waar wij nou echt op zaten te wachten na die rit. Ook rook het alsof oma al 10 jaar zonder koeling in de kelder lag opgebaard. Dus weer gauw alle kleren die we hadden over elkaar aangetrokken en die avond daar in de vrieskou in de tuin doorgebracht. Goed pak wijn naar binnen gegoten en de wekker voor de volgende ochtend maar vroeg gezet.
Die dag zijn we naar de Cathedral Cove en Hotwater beach in Hahei geweest. Echt geniaal! Je graaft een gat in het zand, gaat erin zitten en je hebt je eigen Natural Spa! Gelukkig hadden we nu wel een fantastisch hostel, waar we onszelf op wat biertjes hebben getrakteerd. De Duitsers daar hebben we aanzienlijk weten te vermaken met ons gitaarspel, de bingo en het spel wie ben ik! Jammer genoeg wou er niemand met ons mee doen..

Ook hebben we een poging gedaan om naar Coromandel Forest te rijden, dit is ons alleen niet gelukt. De GPS had ons bovenop een doodlopende berg geleid. Naja toen maar hier wat van het uitzicht genoten.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Hamilton waar een vriend van Danielle met een vriendin van hem een half jaar stage loopt. We hebben een weekendje bij hun mogen logeren: savonds uitgegaan, een goeie lazy dag gehad en naar Rotorua geweest! In Rotorua waren geisers en kraters te zien. En zo ook te ruiken. We hebben daar in natuurlijke warmwaterbronnen gezeten waar het ook goed naar de zwavel stonk! Toen Danielle het water uitkwam had ze een rode worm op dr buik zitten, waardoor Valery zwaar in paniek schoot en dr zelf ging controleren. En jaaaa hoor: in dr bikini!! Volle paniek, gillen en slaan! Hele dag nog het gevoel gehad alsof er wormen in de kleren zaten!

Op naar Taupo! Als stelletje padvinders dat we zijn hebben we als eerst de natuur verkend en hebben we een mooie wandeling naar de Huka falls gemaakt. Opeens waren de bordjes zoek dus zijn we dezelfde route terug gaan lopen.. Maar dat maakt niet uit, de Huka falls hebben we wel gezien! Prima uitleg zonder gids: "Als u links kijkt, ziet u rechts niks".

Om alvast een (letterlijk) hoogtepunt van onze reis te bereiken zijn we gaan skydiven in Taupo. Dit was heel gaaf: 1 minuut vrije val, 5km hoog! Kortom, echt kicken!!

De volgende dag hebben we de Tongariro hike van 8uur lang gedaan. Om 04.30u de wekker, hele zware klim, koud zat, maar zeker de moeite waard! Mega mooie uitzichten gezien. En god o god wat hebben we weer gelachen! Met pudding in de benen na 6 uur lopen (nog 2uur te gaan) en met pijntjes her en der: HET moment om letterlijk door de benen te zakken van het lachen door moeheid. De stomste verhalen, echt geen gids nodig;)! De laatste paar kilometers hebben we elkaar door de vermoeidheid en pijntjes weten te helpen: "Geniet je wel een beetje?"
Die avond even 12uur bijgeslapen om de volgende dag naar Wellington te rijden..

In Wellington zijn we naar het Te papa museum geweest: alles over nieuw Zeeland te vinden! Die avond nog gaan stappen, zodat we de volgende dag lekker lazy met gezellige mensen uit het hostel scrabbel in twee talen hebben zitten spelen!

Nu op de Ferry, op weg naar het zuider eiland! De schippers hebben we om 08.30u al goed weten te vermaken op het dek met de polonaise achteruit. Zij hebben goed gelachen.

We denken nu dat we het wel weer even goed hebben samen gevat!

Kortom, genieten!

Tijd om nu de boel op het zuider eiland te gaan verkennen.

Groetjes!

Daan en Val!

• 05 Oktober 2014 - 18:58

Renate:

Hallo daar.....

Wat een verhaal weer haha.
    Ja het zal zeker wel wat koeler, kouder , en ijskoud zijn ...
    Op bali was het lekker warm he.
    maar ja wat kan het schelen als je maar pret hebt he..
    Hier wordt het ook koeler en hebben we de verwarming maar even aan gedaan om toch lekker naar de tv te kunnen kijken.
    Eind van de week toch weer een verwachting naar 19 graden ...zou lekker zijn.
    Nou meiden ..heel veel plezier weer samen en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal ..
    doei doei Renate .

• 05 Oktober 2014 - 20:50

Hans En Marian:

Meiden wat zijn jullie avontuurlijke gasten! En wij zien het hier allemaal voor ons dankzij de uitstekende en hilarische berichtgeving. Kortom ga zo door en geniet ook namens ons.
    Liefs, Hans en Marian

• 05 Oktober 2014 - 22:00

Peer:

Wat een heerlijk verhaal!!! Klinkt alsof jullie alleen maar lachen maar vergeet ook niet te genieten he.. Kussen

• 06 Oktober 2014 - 19:00

Carla:

Ik lig werkelijk de hele tijd in een deuk om die verhalen van jullie. Het is zo beeldend geschreven dat ik jullie letterlijk alles zie doen. Polonaise achteruit op het dek. hihihi.
    Geniet ervan scheetjes...helemaal geweldig. Dikke zoen Mam

• 15 December 2014 - 23:22

Maaike:

He meiden, jullie zitten nu al in Australië. Heb nu pas jullie verslag gelezen.
    Het is echt even mee genieten als ik jullie verhaal lees, super!!!
    Veel plezier nog en geniet!!!Heel veel liefs van Maaike