Eerste 10 dagen Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van daanenval - WaarBenJij.nu Eerste 10 dagen Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van daanenval - WaarBenJij.nu

Eerste 10 dagen Bali!

03 September 2014 | Indonesië, Kuta

Jaaaa het eerste verslag!

Onze 10 dagen in Bali zitten er alweer op. We zijn begonnen in het plaatsje Kuta. We zaten daar in een guesthouse waar we verrassende ontbijtjes kregen: geen idee wat we aten. Zo ook de koffie bij de broccoli soep, super normaal.
In kuta zijn we veel naar het strand geweest om de eerste dagen even goed te relaxen en de eerste avond met verbrande billetjes in bed te kruipen. (Volgende dag maar direct factor 80 ipv 50 gekocht).

Het was al gauw duidelijk dat we ver weg van onze eigen cultuur waren, aangezien sommige Aziaten het heel normaal vinden om op een leeg strand zo ongeveer bovenop je te komen liggen. Maar Valery d'r reactie: "yoo what the fuck?!" verstonden ze blijkbaar wel weer, dus schoven ze al gauw een stukje op. De eerste Aziaat die op het strand vroeg of die met ons op de foto mocht vonden we maar raar en hebben we hartelijk bedankt. Maar "no, sorry" ging er niet altijd in want ze gingen je dan wel "onopvallend" fotograferen of zonder te vragen naast je handdoek ploffen en foto's pal naast je zitten maken. Maar Daan heeft ze even heel direct doei gezegd waardoor ze vertrokken.

Als je door het centrum van de stad loopt word je zowat van alle kanten van je slippers gereden door alle scooters en taxi's die voorbij vliegen. Continu wordt er getoeterd! Geen 5sec zonder getoeter. Wij dachten dat we telkens aan de verkeerde kant van de weg liepen: willen ze ons nou links of rechts hebben lopen? Maar dat maakte niet uit, het verkeer is blijkbaar een grote chaos en iedereen toetert als waarschuwing: pas op ik kom eraan!

Als je door de hoofdstraat loopt vliegen de volgende zinnen je om de oren: "hee guapaaaa where you from?", "heee sexy", "(kledingverkopers) Cheap cheap, good price for you!" En als klapper op de vuurpijl: "you and me making baby?!" Beetje apart volk is het wel...

Na Kuta wilden we naar Seminyak, dat hostel hadden we om 03.00u snachts in Kuta geboekt met de wifi op onze tel. De taxi zette ons 3 deuren verder in dezelfde straat af. Blijkbaar hadden we toch niet zo goed op het kaartje gekeken zo laat die avond. We hebben ons verder laten droppen in seminyak waar we een hotel in de brandende zon moesten zoeken. We zijn twee nachten in een luxe hotel beland, waarvoor je hetzelfde betaalt in een hostel in Nederland.
Seminyak is een wat rustigere plaats dan Kuta met leuke barretjes en restaurants. Toen we daar zaten hebben we contact gezocht met een Nederlands sprekende gids Yono Euro, die in Seminyak woont. Dit was op advies van Ilse (vriendin van Valery). Met hem hebben we bij 'Potato head' gezeten, een grote cocktailbar/restaurant met een heel gaaf uitzicht op zee. Met Yono zijn we de volgende dag naar Ubud gegaan.

In Ubud zijn we als eerst naar de zilverfabriek gegaan, waar de Buddha to buddha sieraden werden gemaakt.
Vervolgens zijn we naar een vulkaan geweest waar we ook echt Indonesisch hebben gegeten (lekker!!!)
Ook zijn we naar mooie rijstvelden geweest en daar in de buurt kon je 'shitkoffie' drinken. Deze koffie wordt gemaakt van koffiebonen die zijn uitgescheten door katten.. Valery vond het wel lekker! Bij de rijstvelden leek het ons wel een mooie plek om even een selfie te maken met ons drieën, dus zijn we op een boomstammetje gaan zitten met de camera op zelfontspanner.. Eventjes dachten we dat Yono zich te veel had ontspannen want zijn hele broek zat vanachter onder de bruine shit. Godzijdank bleek dit uit de boomstam te komen.. Voordat we met onze ogen überhaupt konden knipperen stond hij in zijn onderbroek zijn broek al bij een watervalletje te wassen. Hij lekker met een natte broek verder gebanjerd die dag, daar zijn genoeg foto's van gemaakt!
Natuurlijk zijn we ook nog naar the Monkey Forest geweest in Ubud, waar wij heel panisch doorheen liepen maar Yono het maar al te grappig vond om ons te laten schrikken.
In de auto op weg naar onze slaapplek in Ubud (geniaal paleisje!) had Yono zijn Nederlandse hitzone cd opgezet waar we alledrie hard op hebben meegezongen.

De volgende ochtend zijn we naar het Gili eiland Trawangan gegaan. Maar omdat we zo vroeg moesten vertrekken (06.30u) hadden we geen ontbijt kunnen regelen. Op de haven hadden we wat fruit gekocht. Om half 10 sochtends werd op het dek vd boot Radler (bier) aangeboden. Aangezien het zonnetje zo lekker scheen en wij dachten dat het alcoholvrij was hebben we deze maar benuttigd. Toen het na een tijdje wel erg gezellig werd kregen we door dat we alcohol op onze lege maag op een schommelende boot zaten te drinken! Goed begin dachten we zo!
Met de boot daar aangekomen zagen we helder blauw water, witte stranden en gezellige terrasjes aan het strand! Bij aankomst zijn we meteen met onze bagage een slaapplek gaan zoeken, dit was zo makkelijk nog niet. Uiteindelijk hebben we genoegen genomen met een vies stofnest met koud zeewater uit de douche en een ventilator zonder kap die ons beiden bijna de vingers eraf had geknald.
Savonds was er altijd wat te doen, elke avond was het happy hour (de hele avond lang) voor de cocktails en zijn we  dan ook gaan stappen aan het strand De backpackers waren heel open en gezellig! We hebben zo ook Dan leren kennen, een gast uit Californië waarmee we zijn gaan snorkelen. Met hem hebben we onderwater foto's gemaakt van turtles (zeker wel 5 gezien!) en een octopus. De visjes mogen er trouwens ook wel wezen! Hele mooie kleuren!!

De dag erna zijn we nog een keer met z'n tweeen gaan snorkelen waarna we even een klein stress momentje hadden: Daan kreeg dr duikbril niet meer van dr harses. Deze zat lekker strak vast in haar haren. Mensen op het strand zaten heerlijk mee te genieten hoe wij daar stonden te klooien met onze flippers nog aan en die golven die ons maar in beweging hielden. Op een gegeven moment zat de duikbril alleen nog maar aan dr rechterkant van dr hoofd vast: " hallo met wie spreek ik?!" Hahaha! We hebben er maar een mooi showtje van gemaakt. Toen de duikbril met een hele tros haar van dr harses gerukt was, bleek Valery dr duikbril ineens zoek. Die lag op de bodem vd zee. Had ze even op het water neergelegd toen ze Daan aan het helpen was. Vervolgens konden we de spullen niet meer vinden op het strand dus hebben we nog een aantal keren voor de mensen langs mogen banjeren met al onze toellie.

Na 3 nachten op de Gili's zijn we terug naar Kuta gegaan. Daar hadden we een hostel die dicht op de hoofdstraat zat. De badkamer stonk rete hard naar riool maar voor de rest prima te doen. De volgende dag kwam Yono ons ophalen om een dagje te gaan vissen in Uluwatu, het zuidelijkste punt van Bali! Geen vis gevangen, maar het was wel weer een super vette dag! We zaten daar aan het strand waar de film "Eat, pray and love" was opgenomen met Julia Roberts.
Savonds zijn we daar naar Blue point geweest, een restaurant op een hele mooie locatie met uitzicht op zee waar we biertjes hebben gedronken en van de zonsondergang hebben genoten.
Die avond zijn we terug naar Kuta gegaan waar we zijn gaan stappen met Yono als afsluiting van Bali. De volgende dag heeft hij ons nog naar het vliegveld gebracht. We zijn via Sydney naar Auckland (Nieuw Zeeland) gevlogen!

Het duurde even voordat ons eerste verslag verscheen, maar goed, dan heb je ook wat;)

Het reisverslag van Nieuw Zeeland volgt nog!

Groetjes,

Val en Daan

• 18 September 2014 - 07:51

Daphne:

Heerlijk geschreven, hahaha! Ik zie jullie al staan op dat strand, hepie en hepie! Klinkt echt super goed allemaal. Fijn dat jullie het zo tof hebben daar! Liefs, Daphne

• 18 September 2014 - 13:14

Marian Verhoeckx :

Wat hebben wij genoten van dit eerste verslag. Wij waren ook ooit in dit gebied dus wij konden ons er iets bij voorstellen. Verder maar weer genieten meiden!
    Lieve groet, Hans en Marian

• 18 September 2014 - 17:30

Renate:

Leuk hoor jullie verhalen...
    en er gaan er denk ik nog heel veel volgen..
    heel veel plezier.

Geniet ervan ..doei doei renate.

• 18 September 2014 - 19:47

Carla Verhoeckx:

Hihi....ja met wie spreek ik. Ik dacht dat ik er in bleef. Wat een heerlijk stelletje zijn jullie. Je ziet het zo allemaal gebeuren. Lekker genieten wijfies, en blijf ons met dit soort prachtige berichten bestoken.

Dikke zoen mama van Daan

• 19 September 2014 - 17:44

Peer:

Klinkt super goed allemaal! Maar een heeeel klein beetje jaloers.. Kussen voor de blonde bezienswaardigheden

• 27 September 2014 - 23:41

Maaike :

Enig toch dat eerste reisverslag. Ik heb het met veel plezier gelezen. Leuk geschreven. Fijn dat jullie plezier hebben en van die gave dingen meemaken. Geniet lekker, en ik kijk uit naar het volgende verslag. Liefs van Maaike

• 01 Oktober 2014 - 10:48

Tom Arendsen:

Super verhalen! Echt genieten hoor om te lezen. Ga zo door.
    En natuurlijk nu genieten in Kiwicountry!!
    Niet vergeten naar de Waitomo Caves te gaan.

Groetjes Tom